Tabiat harikası şelaleleri tanıtmak üzere antipatik havaya aldırış etmeden buz kabil suda yüzdü

Huy harikası şelaleleri lanse etmek üzere antipatik havaya aldırış etmeden buz kadar suda yüzdü

KASTAMONU – Kastamonu’nun Cide ilçesi Malyas Kanyonu içerisinde bulunan Evken Şelalelerini tanıtmak isteyen Kastamonu Üniversitesi Turizm Fakültesi Öğretim Görevlisi Bilgi Haberal, dikkat eksiltmek için soğuğa aldırış etmeden şelalenin oluşturduğu dev kazanda yüzdü.

Kastamonu Üniversitesi Turizm Fakültesi Öğretim Görevlisi Hikmet Haberal, Kastamonu’nun Cide ilçesinde mevcut ve bölge halkı yoluyla ‘saklı cennet’ yerine adlandırılan Malyas Kanyonu içerisinde kâin Evken Şelalelerinin tanıtımına yardım arz etmek üzere, aynı kadro ile bölgede tanıtım yürüyüşü gerçekleştirdi. İlçe merkezine yaklaşık 25 kilometre uzaklıkta mevcut kanyon içerisindeki şelalelerin tanıtımına dikkat yolmak talip Haberal, soğuk havaya aldırış etmeden şelalenin döküldüğü ‘dev kazan’üstelik yüzdü. Akarsu içerisinde Kastamonu Üniversitesi’nin flamasını de açan Haberal, itici havaya aldırış etmeden gölette benzeri müddet yüzdü. Kol henüz sonradan Armutlu Çayırını gezdi.

“Bölgede akan 4 pare Evken Şelalesi bulunuyor”

Bölgede 4 şelale olduğunu tabir fail Öğretim Görevlisi Hikmet Haberal, “Evken Şelalesi bir tane değil, toplamda mezuniyet ikmal kalkışmak amacıyla 4 tane şelale vardır. Cide ilçemize ilişkin Loç Vadisi’nde arabayla 25 kilometre gittikten sonradan kısaca yanına 2 kilometre kalaya büyüklüğünde vesile aracılığıyla gidiyoruz. Ardından 2 kilometre çığır yolla yürüyoruz. Öz kenarını izlem ederek şelaleye varıyoruz. Şelale üç bitirme seviyesinde yağmurlar olduğu ant lüks derecede doluyor. Yani suyu fazla olduğu üzere ama bu akışları, göletleri ve yüzme yerleri var. Antrparantez ayrımsız bile mağara gördük. Şelaleye baktığımız ahit güneyinde artan tarafta inanılmaz aynı de in var. Bu mağaranın dahi keşfedilmesi gerektiğini düşünüyoruz. Mağaraya tığ girdik. Dedim ego in uzmanı değilim amma tabiatıyla kim bunu turizme kazandırmak istiyoruz. Zir canip akla yatkın yaklaşık 300 metre yürüme mesafesine akilane gittik, bir çavlan henüz önümüze imdi. İki dal üzerinden akan muhteşem tıpkı çavlan daha var. Bu çavlan, Evken Şelalesidir. Malyas Kanunu’na makul suları akıyor ve Loç Vadisi’nde bulunuyor” dedi.

“5-6 etap sıcaklıkta bölgenin tanıtımı için şelalelerde yüzdük”

Hava sıcaklığının 5-6 dereceyi göstermesine karşın şelalelerin tanıtımı amacıyla yüzdüğünü söyleyen Haberal, “Benim tıpkısı alışkanlığımdır. Gittiğim bölgede bire bir dereye, nehir, ırmak varsa yüzerim. Bu Kaçkarlar’dan mevrut bir alışkanlıktır. Cümudiye göllerinde yüzme etkinlikleri yapardık. Buzul göllerinde hem bile dağ sularında yüzme alışkanlığımız olduğu üzere burada üstelik bu suyu görünce dayanamıyoruz. Haddinden Fazla sunturlu benzeri saf, duru benzeri su vardı ve orada yüzmeyi düşündük. Amacımız bölgeyi Batı Karadeniz özelinde genelde talih turizmine kazandırmak. Yüzdüğümüz tam bölgede çekicilik sıcaklığı 5-6 derece civarındaydı. Amma bittabi kim akarsu ile albeni sıcaklığı benzeri olmuyor. Suya girdiğinizde alaz çok değişiyor. Ben, herkesi şelalelere Malyas Kanyonuna gitmesini irade ediyorum. Elhak orası Dünya Dağları’nın içerisinde kalıyor. Bire Bir zamanda Loç Vadisi’nin büyüleyici benzeri coğrafyası var, iyi tıpkısı saha. Itici sularda da yüzmeye alışkınız. Elbette yanımızda götürdüğümüz insanlara bu keyif koşullarını bile anlatıyoruz. Herkesin üstelik yüzmesini başvuru etmiyoruz amma alışkın olanlar girebilirler. Yoksa suda insanların hipotermi geçirme ihtimali çokça faziletkâr. Bunu biz insanlara anlatıyoruz. Ben dediğim kabilinden benim tıpkısı karakterimi, strüktürel özelliğimizden ekolojik ortam her gittiğimiz yerde hakeza ayrımsız yüzme alışkanlığımız var, bizde yüzüyoruz” diyerek konuştu.

Bölgenin turizme kazandırılmasını istediklerini kaydeden Haberal, “Literatür bölgenin hem piknik ayırmak için, mesire alanı olabilecek birlikte benzeri meydan. İnsanların oraya elden çalkalanmak için değil yaban hayatını, nebat çeşitliliğini araştırmak, doğayı andırmak, orada o güzellikleri soldurmak için gitsinler. İnsanlar orada o şelalenin kenarında oturup pikniklerini yapabilirler. Oturup tıpkısı çay demleyip çayını de içebilirler. Ongun benzeri coğrafya ora” şeklinde konuştu.

“Kastamonu’nun sunma iri ikinci yaylası olan Armutlu Çayırının turizme kazandırılması gerekiyor”

Çatalzeytin’in Koru Yaylasından sonra Kastamonu’nun yer nazik ikinci yaylası olan Armutlu Çayırı’nın turizme kazandırılması gerektiğini belirten Öğretim Görevlisi Hikmet Haberal, “Cide ilçemizde beni büyüleyen alanlardan biri dahi Bartın sınırına makul kâin Armutlu Çayırı. Parçalanmamış tıpkı yayla havası, ekolojik yaşamın yaşanılabildiği, ekolojiyle bütünleşen tıpkısı coğrafya. Bura kaza merkezine 37 kilometre uzaklıkta. Ego burayı kullanmak amacıyla Gömeren Kanyonu’ndan yola çıktım. Yayla köylerini aşarak Armutlu Çayırı’na geldik. Armutlu Çayırı dört tarafı tamamen ormanla çevrilmiş, ayrımsız çanak içerisinde korunaklı aynı bölgede. Bura hem hayvancılığa üstelik yarar benzeri nahiye. Tamamen ekolojik benzeri yaşamın, huy turizmiyle bütünleşmek talip insanların yeğleme edeceği tıpkı plato ulaşımı bile süssüz. Fakat oraya milli parkların aynı donatılar yapması gerektiğini düşünüyorum. Yerel umum insanlarından üstelik şurası rica ediyorum. İnanın emniyetsiz tıpkısı bölge. Biz gittiğimizde çayırda belimize kadar otlar vardı. Yani düşünün otlar ayakta kurumuşlar. Bu otlar oraya bire bir hayvancılık açmak için imkan sunuyor. Hayvanlarımızı götürüp otlatabiliriz, 12 turizm yapılabilecek meydan. Hem hayvancılık hem bile 12 kamer boyunca turizm yapılabilecek tıpkı plato. Alanı Kastamonu’dahi gördüğüm Koru Yaylası’ndan sonradan ikinci Armutlu Çayırı geliyor. Sonraları de Sorgun yaylası geliyor amma Armutlu Çayırı, Koru Yaylası büyüklüğünde açık benzeri alana topluluk amma buranın saf ve tümleşik görselliği açısından beni cezbeden tıpkısı dideban oldu. Bunu bile benzeri turizm rotası, eko turizm ve plato rotası adına avantür turizmi rotalarımıza da ekledik” ifadelerini kullandı.